Inspiration

 
Tänk er själva att ha full kroppskontroll. Hur mycket ni en böjer och vrider så är ni starka och självsäkra. Fy fan vad häftigt. Om det är något jag verkligen beundrar så är det vältränade människor som samtidigt är väldigt viga. Det tar så många timmar av ens liv för att man ska kunna utföra något av sakerna på bilderna ovan. Så mycket tid och så mycket smärta. De människor som lyckas måste ha det starkaste psyket i världen och jag tycker ni är helt fantastiska. 
 
Jag har själv hållt på med gymnastik när jag var yngre. Därför vet jag hur fruktansvärt det är att träna så hårt, men samtidigt älskar man de. För den dagen när du kommer ett steg närmre mot full kroppskontroll så känns det som alla timmarna av slit är värt det. Jag valde dock bort gymnastiken för handbollens skull. Det berodde inte på att jag tycker att handboll är en roligare sport utan det faktum att handboll är en lagsport och i gymnastiken var jag ensam. Jag har många gånger undrat om mitt val var rätt, men de var de. Jag är en människa som trivs i grupp och i gymnasitken var det också alldedes för mycket fokus på felen och inte det jag gjorde bra. 
 
Nu när jag blev knäskadad har jag inte förens nu kunnat träna hårt. Då blev jag inspererad till att testa yoga och bli mycket vigare. Så vig som tjejerna på bilderna ovan lär jag nog aldrig bli, men spagaten på båda benen och närmre golvet i spliten hade varit kul. Det underlättar ju även för mig i målet. Och eftersom jag varit rätt vig för några år sedan tar de inte så lång tid för mig att komma tillbaka. Jag kan fortfarande nästan komma ner helt i spagaten på ena benet trots att jag aldrig strechar och det är jag såklart väldigt glad över. 
 
Jag la upp ett strechprogram som jag skulle försöka göra 5 gånger i veckan tills jag blev så vig som jag ville och då kanske gå ner till 3 gånger i veckan. Programmet varade i 40 minuter och streckte ut alla stora muskler i hela kroppen. Till en början gick det vädigt bra. Fick såklart massor av träningsverk, men så ska de vara. Men redan efter en vecka började jag känna det knät, knät klarade inte av påfrästningen i vissa av övningarna. Så himla trist, men det var bara att tänka om. Nu strechar jag bara lite då och då och går inte igenom hela kroppen. Men så fort jag blir bra i knät då jävlar ska jag bli vig. Har så mycket energi inom mig som ska ut när jag är bra i knät igen, ja ni anar inte. Kommer träna var dag och strecha varje kväll. Ska ta igen alla missade timmar och komma i min livsform! 
 
Hoppas allt är bra med er, så hörs vi. 
 
Kram Linnea. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0