Att våga släppa in någon nära hjärtat sitt

Först vill jag bara säga att jag skriver utifrån egna erfarenheter och inte behöver ha rätt. 
 
 
Att våga släppa in någon nära hjärtat sitt är inte så enkelt. Det är en balansgång. Ibland lyckas du hålla balasen medan ibland faller du. Jag tror att de flesta som upplevt kärlek upplevt båda delar. Vi vet då också att när man faller, även fast man faller riktigt hårt och slår i marken så reser man sig på nytt. För varje gång du lämnar ut ditt hjärta och inte får ett hjärta tillbaka lämnas ett sår, men såret läker och blir ett ärr. Ärr gör inte ont, men de finns alltid kvar. Ärren gör oss till de indivderna vi är idag. De människor med flest ärr på kroppen är de som upplevt alldra mest och är starkast. För ni vet hur man säger, det som inte dödar dig gör dig starkare. Såklart är det inte bara kärlek som skapar ärr utan allt vi upplever i livet.
 
Det värsta som kan hända en männsika är att man blir rädd för att älska. Jag hade väldigt lätt förr för att släppa in människor nära inpå. Jag delade gärna mitt hjärta med människor, men erfarenheter har gjort mig mer försiktig. Man lär sig med tiden att männsikor inte alltid vill en väl. Jag har också lärt mig att det är okej att alla inte älskar mig. Det är okej eftersom att jag inte heller älskar alla tillbaka. Även fast jag vill kunna älska alla och ha alla i min omgivning så nära som möjligt går inte det. Människor är olika, visa passar ihop och andra gör inte det. 
 
Någonting som är väldigt jobbigt är att växa ifrån den pusselbiten du en gång tid passade ihop med. Att inse att människan du älskar inte är den du kommer spendera din framtid ihop med, det gör ont. Det gör ont eftersom att det inte är kärleken som försvinner utan att man förändras, ärren som skapas förändrar pusselbiten och gör att passformen blir annorlunda. Men det positiva är att du istället kommer hitta en annan pusselbit som passar till din nya form. Förändring är jobbigt, men måste inte alltid vara negativt.  
 
Det viktigaste du måste tänka på är att aldrig sluta älska. Oavsett hur många gånger du får ditt hjärta krossat får du aldrig sluta tro på kärleken. Jag tror inte på att det bara finns en kärlek för oss där ute. Jag är säker på att det finns flera stycken i världen som kan få en att känna känslor man inte trodde fanns. Därför får vi inte ge upp hoppet om äkta kärlek.  
 
Avslutningsvis tänka jag dra mina 3 bästa tips när det gäller kärlek. 
 
3. Ha ingen typ. Om du snöar in dig på en typ av kille/tjej kommer du förmodligen inte se alla fantastiska människor runt om dig. Ha därför alltid ögonen öppna för alla i din omgivning. 
 
2. Våga dejta. Dejta hellre en för mycket än en för lite. Att dejta är bra, det behöver inte betyda något bara för att man går på en dejt. Och genom att dejta många olika lär du dig en hel del om hur människorna i vår omgivning fungerar, det hjälper inte bara ditt kärleksliv utan ditt socialaliv överlag. 
 
1. Sluta leta. Leta inte efter kärleken, låt den hitta dig. Genom att anstränga sig efter att hitta kärleken i ditt liv kommer du ingenstans. Den kommer till dig när du är redo för den. Man kan dejta under tiden, men det är inte samma sak som att leta. När du dejtar måste du gå in med inställningen att du ska träffa en ny vän och sen får du se vart det leder. Gå inte in med inställningen att du ska hitta din livskärlek, det blir sällan bra då. 
 
Kram Linnea. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0