Tankar

Bara jag som lyssnar på musik när jag är deppig? Nä, skulle inte tro det. Då är det säkert inte bara jag som tänkt på hur mycket mer du lyssnar på texten istället för musiken.. Undra varför det är så, att du lyssnar mer på syftet än rytmen. Är det för att när du är ledsen så väljer du låtar där texten påminner om dig och dina misstag?! Men när du är glad? Då väljer du låter efter hur melodin är. Du orkar inte lyssna igenom texten? Men det finns ju texter som påminner lika mycket om glada stunder. Det är lite konstigt. Du väljer musik efter känslor, inte efter ditt tycke oftast. Utan för hur låtarna får dig att känna. Sedan senare i livet, när du hör låten igen, då upplever du samma känsla. Och du kommer du ihåg vad som fick dig att känna så. Så det är med andra ord inte musiken som är kopplad till minnen utan det är känslorna som är kopplad till händelsen och musiken?!

Men en sak som är säker är ju hur mycket vi människor älskar musik. Iallafall jag, jag hade inte kunnat leva utan musik om jag vara ärlig! Musiken uttrycker mina känslor perfekt, när jag inte själv kan tala för mig får musiken göra det. Det är nog också därför jag älskar att sjunga. För då låter jag texten för mitt budskap istället för att jag ska berätta det för alla.

Och dessa låtarna lyssnar jag på just nu, detta är hur jag skulle förklara mina känslor för er!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0